Accessory
Homòfon: recó
Etimologia: de l’àr. vg. rukún, rakún, àr. rukn, íd. 1a font: 1257
Etimologia: de l’àr. vg. rukún, rakún, àr. rukn, íd. 1a font: 1257
Body
-
masculí
- Espai comprès entre dues parets que formen angle i en la proximitat de llur punt d’encontre. Poseu la tauleta al racó.
-
- Lloc apartat, ocult, d’una casa, una ciutat, una contrada. Un casalot ple de racons i amagatalls. En un racó de la muntanya. Viure en un racó de món.
- de racó locució adverbial A l’abandó, sense tenir en consideració. Sense voler, la deixava de racó. Que la feina no quedi de racó.
-
- Cosa aturada en un racó. A la canonada hi havia un racó de brutícia que no deixava passar l’aigua.
- Allò que per negligència es deixa en endreçar una habitació, etc. Quan fa dissabte no li agrada deixar racons.
- col·loquialment patologia Indigestió, trastorn causat pels aliments que s’han encallat en un indret de l’organisme.
- Estalvis que hom guarda. Estalviem una mica: fem un racó per a quan serem vells.