trena

Accessory
Etimologia: del ll. trīna ‘triple’, per al·lusió als tres feixos de cabells o brins entreteixits que formen una trena 1a font: c. 1270
Body
    femení
  1. Porció de cabells que, dividits en tres o més badies, s’entreteixeixen de manera que cadascuna de les badies, seguint una línia sinuosa, va entrecreuant-se amb les altres, passant-los alternativament per sobre i per sota.
  2. Conjunt de fils, de tires de cuir, de vímet, etc., entreteixits com les badies d’una trena de cabells. Una trena de tiretes fines de cuir formava la tralla de les xurriaques.
  3. indústria tèxtil Teixit estret, semblant a una corda plana, format per tres o més caps de fil o conjunts de fils entrecreuats i entrellaçats en sentit diagonal sense intervenció de cap trama.