Accessory
Etimologia: de semblar 1a font: 1250
Body
-
- adjectiu Que té gairebé la mateixa aparença, les mateixes qualitats, les mateixes característiques. Ésser, dues coses, molt semblants.
- adjectiu Que s’acosta, en la seva manera d’ésser, a algú o a alguna cosa. Em va passar un cas semblant al teu.
- masculí Persona o cosa de la mateixa espècie que una altra. L’home ha de respectar els seus semblants. Engendrar un arbre, amb la seva llavor, un seu semblant.
- adjectiu Tal, aquest. Mai no li he sentit a dir semblants paraules. No és lícit de recórrer a semblants mitjans.
-
adjectiu
àlgebra
- Dit de les matrius que es relacionen pel producte d’una matriu no singular.
- Dit dels termes algèbrics que contenen les mateixes lletres afectades dels mateixos exponents.
-
adjectiu
geometria
- Dit de dues figures geomètriques entre les quals hi ha una semblança.
- Dit de dues el·lipses (o hipèrboles) que tenen la mateixa excentricitat o tals que els quocients entre els respectius semieixos són iguals.
- Dit dels el·lipsoides tals que llurs seccions principals són el·lipses semblants.
- Dit dels polígons que, tenint angles iguals, tenen costats proporcionals.
-
masculí
- Cara, especialment en tant que revela l’estat de salut o d’ànim de la persona. Avui fa millor semblant que ahir.
- fer semblant Afectar l’aire; fingir.