Es mostren 2 resultats

porró

porró

Accessory
Etimologia: der. de porra o de porro, potser més aviat d’aquest darrer, per semblança de forma 1a font: 1460, Roig
Body
    masculí
  1. Vas de forma bulbosa o cònica que es prolonga per la part superior en un broc gros, per on hom l’omple, i per la part inferior, en un altre de llarg que arrenca de prop del fons i va aprimant-se, per la punta del qual brolla un rajolí de líquid en decantar convenientment el vas.
  2. metrologia Mesura catalana per a líquids equivalent a 0,94 l, en general.

porró

porro

porro

Accessory
Etimologia: del ll. pŏrrum, íd., amb tancament de la o per influx de porra 1a font: s. XI
Body
    masculí
  1. botànica
    1. agricultura Planta herbàcia perenne de la família de les liliàcies (Allium porrum), d’olor característica, amb el bulb simple i allargat, fulles estretes i planes i flors blanques o rosades, comestible i conreat des de molt antigament.
    2. porro bord Planta herbàcia perenne de la família de les liliàcies (Allium polyanthum), d’olor de porro, amb fulles planes linears i flors rosades en umbel·la.
  2. En l’argot de la droga, cigarret de marihuana, haixix o de qualsevol altra droga fumadora.
  3. dialectal figuradament Gran sorpresa.

porro