Accessory
Etimologia: del ll. divisus, -a, -um, en el femení substantivat amb el valor de ‘objecte que fa distingir, distintiu, emblema’ 1a font: s. XIV
Body
-
femení
-
heràldica
- antigament Figuració heràldica, especialment emblema, acompanyada sovint d’un lema.
- Figura emblemàtica amb una sentència o un lema concís que l’explica, usada especialment per a expressar el designi de la persona que l’adopta o un concepte determinat.
- figuradament La nostra divisa és “Avant i fora!”
-
per analogia
- Senyal exterior per a distingir. Els jugadors anglesos duien com a divisa un llaç blau al braç esquerre.
- tauromàquia Distintiu de les ramaderies que porten els toros durant la cursa, consistent en unes cintes de colors unides per un arponet que hom clava prop del coll del toro.
- antigament dret civil Part de l’herència transmesa a descendents de grau ulterior.
- economia Moneda estrangera en mans dels particulars o de l’estat, i també cadascun dels títols de crèdit a curt terme (xecs, lletres, etc.) liquidables en moneda d’un altre estat.