Accessory
Etimologia: de davant 1a font: 1403
Body
-
masculí
-
- Peça de vestir que generalment cobreix el davant del cos per a resguardar el vestit. Davantal de cuina. Davantal amb pitet.
- per extensió Peça de vestir, generalment amb mànigues, que porten les criatures per a no embrutar-se el vestit, per a estar per casa i a l’escola.
-
per analogia
- Peça d’una màquina o de qualsevol altra cosa que, per la seva posició o el seu servei, pot ésser comparada a un davantal.
- Pedra o tros de paret que forma l’ampit d’un pou.
- automòbil, automobilisme Plafó situat davant el lloc de conducció d’un automòbil en el qual hi ha col·locats els instruments indicadors i els botons de comandament.
- mecànica En una màquina tèxtil, peça de fusta, metàl·lica, etc., que serveix per a protegir el teixit del frec de l’operari que el treballa.
- transports Tauler situat davant el pescant de certs carruatges per a protegir el conductor dels esquitxos.
- botànica En les orquídies, label.
- periodisme En un periòdic, text situat sota els titulars grans de la primera plana.