compressió

Accessory
Partició sil·làbica: com_pres_si_ó
Etimologia: del ll. compressio, -ōnis, íd. 1a font: 1803, DEst.
Body
    femení
    1. Acció de comprimir;
    2. l’efecte.
  1. alimentació, indústries alimentàries Tecnologia desenvolupada per pal·liar el defecte del gran volum que ocupen els aliments conservats per deshidratació.
  2. farmàcia, indústria farmacèutica Operació de comprimir, mitjançant premses especials, granulats o pólvores que contenen productes farmacològicament actius, juntament amb uns altres, anomenats excipients, que hi són afegits per facilitar l’operació o l’ús posterior del comprimit resultant.
  3. motors En els motors alternatius, temps del cicle del motor en el qual el pistó comprimeix la mescla o l’aire.
  4. tecnologia Esforç a què és sotmesa una peça per l’acció de dues forces aplicades en la mateixa direcció, però en sentit oposat i tendint a ajuntar-ne les partícules.